In de methodestroom maken wij gebruik van moderne lesmethodes voor lezen, spelling, taal en rekenen. De lesmethodes bieden stof aan die aansluit bij de kerndoelen van het basisonderwijs anno nu. De leerkracht kijkt kritisch welke leerstof en materialen aansluiten bij de leerbehoeften van het kind.
We bieden lessen aan met behulp van directe instructie en gedifferentieerde inoefening. Dit betekent dat kinderen die minder instructie of oefenstof nodig hebben, niet alle onderdelen mee hoeven te doen. Een kind dat bepaalde leerdoelen al heeft behaald, hoeft deze onderdelen niet nogmaals te doorlopen als ze in de methode aan bod komen.
Naast verwerking op papier bieden we lesstof gevarieerd aan. In iedere groep zijn tablets, Chromebooks en digiborden. Vanaf groep 4 is er voor ieder kind een persoonlijke tablet om de lesstof op te verwerken. Tijdens de rekenlessen gebruiken we zo veel mogelijk materiaal om inzicht bij kinderen te vergroten. We oefenen lesstof daarnaast regelmatig in spelvorm in. In de groepen werken we steeds meer volgens samenwerkend leren.